obava o synovce
sarka
Dobry den, u meho synovce /16/ nasla babicka zataveny sacek s bilymi krystalky. Synovec nema rodice, zazil ve svem kratkem zivote moc zlych veci, je uzavreny, citove chladny a velmi inteligentni co se techniky tyce. Mame o nej strach. Jak mame zjistit, co je to za látku, a pokud se jedna o pervitin ci jinou drogu, jak postupovat, abychom celou situaci jeste nezhorsili. Dekuji. Sarka

Odpověděl: Martin Hulík
Je dost možné, že se jedná o drogu. Bylo by asi nejvhodnější se synovce přímo zeptat. Pozvat ho třeba na kafe a v klidu si promluvit. Obvykle se vyplatí nepanikařit, vyhnout se unáhleným řešením a vyhrožování. Přesvědčíte-li ho, že případná opatření se budou dít jen po dohodě s ním a budou v jeho prospěch, zvýšíte tím šanci, že se vám svěří.
Jestli užívá nějaké drogy, můžete začít vyvíjet tlak na to, aby se zkontaktoval s nějakou pomáhající institucí. Tam můžete přijít s ním, situaci zhodnotit a nechat si poradit ohledně možné léčby (pokud bude potřeba) nebo podpůrného kontaktu. Když kontakt odmítne, můžete tam zajít sama - pomůže vám to lépe se zorientovat a možná objevíte další možnosti.
Když by užívání drog nepřiznal, můžete zavolat do kontaktního centra ve vašem okolí (najdete v sekci KONTAKTY na liště vlevo) a pokusit se je přesvědčit, aby přijali vzorek drogy k toxikologickému rozboru. Druhá možnost je obrátit se přímo na nějakou toxikologickou laboratoř (v Praze např. v ulici Na Bojišti) - opět je třeba se nejdřív telefonicky domluvit.
Nebojte se jít přímo na věc. Asi to bude pro všechny nepříjemné, ale aspoň se začne něco dít a je šance, že se to pohne správným směrem.
Ještě upozornění: držení drogy je přestupek nebo trestný čin, nemějte ten sáček u sebe moc dlouho.