B.Orlíková
Dawe
Tak psychiatricka na me nemela cas tak si me objednala na ctvrtek na 14:00h.Chute jsou fakt silne silnejsi nezli ja.Tak v patek a vsobotu jsem jim podlehl.A ted mam vycitky svedomi jaka jsem sracka.Asi na tom neco bude rekl bych ze trpim depresema.A to nejspis dost silnymi jelikoz jsem psychicky uplne (s prominutim)v hajzlu.....Od pondeli nastupuji na pozici skladnika v Kauflandu tak snad se to zlepsi,vzali me hned v patek.Myslim si ze uz boj s herakem mam prohranej,proste to nedokazu.sichni mi rikaji ze bych potreboval byt zavrenej v lecebne do konce zivota.Asi to tak je ale to nejde.Nechci skoncit na ulici,nemam k tomu daleko....Uz jsem tam asi tyden byl.....Jsem fakt vyrizenej a jsem rad ze Vam mohu napsat sve pocity i kdyz v tom neni nejaky primy dotaz pro ktere zde fungujete.Bojim se ze uz to nikdy nezvladnu a ufetuju se k smrti. S pozdravem David ...

Odpověděl: Bára Orlíková
Vypadá to, že se znovu rozjíždíte - to se stane, zvlášt když se vám předtím nepodařilo léčbu dokončit a ani jste neměl zajištěné nějaké doléčování - nemá smysl se v tom nějak zbytečně hrabat a obviňovat se, ale je třeba začít jednat. Neřekla bych, že je teď úplně reálné nastoupit do práce. Myslím, že by to chtělo uvažovat o léčbě. O odjezdu do Německa už se ani nezmiňujete, takže usuzuju, že to padlo nebo by odjezd byl za tak dlouho, že o tom nemá smysl uvažovat. Zkuste se zamyslet - myslím, že nic se nejí tak horké, jak se uvaří - zjistil jste, že substituční terapie pro vás není a že potřebujete pobytovou léčbu, která vám pomůže k úplné abstinenci, byl jste nějakou dobu v léčebně, z léčby jste venku jste odhadem měsíc, z toho jste týden bral, pokoušel jste se to zastavit, ale nevyšlo to a teď jste měl další relaps, provází vás silné chutě na drogy (což je za této situace normální, zvlášť když se vám po léčbě podařila týdenní recidiva a nemusí to znamenat, že trpíte depresemi, i když se to vyloučit nedá). To vše ještě neznamená, že už se z heroinu nikdy nevyhrabete, že skončíte na ulici, ani to neznamená, že to vůbec nezvládáte a že musíte být do konce života v léčebně. Předpokládám, že šlo o vaši první léčbu nikoli o desátý pokus o léčbu, takže to nezahazujte. Nevím, jak dlouho drogy užíváte, kolik vám je, ani nevím nic moc o vaší situaci celkově, ale podle vašich posledních zpráv mám za to, že by to chtělo nějakou léčbu, kde si své věci víc porovnáte, než v běžné léčebně. Co taková střednědobá léčba v terapeutické komunitě? Uvažte to. Začít pracovat už vás myslím v tuto chvíli nezachrání - nechci to zakřiknout, ale dělá to na mě dojem, že abstinenci neudržíte, ať budete chodit do práce nebo ne. Ovšem když nastoupíte do práce a pak půjdete do léčby, tak budete mít aspoň zajištěnou nemocenskou... Nebo můžete začít znovu se Subutexem a v průběhu substituční léčby se rozmyslet o další léčbě. Když byste skutečně uvažoval o komunitě, tak bych měla několik dobrých tipů. Zatím hodně štěstí a zas napište.