Nali
Dakujem Vam, pan Minarik,velmi ste mi pomohli. Ste v podstate jediny, kto mi dal odborne aj priatelske rady. :-) Nevedela som, ze existuju aj skupiny pre partnerov zavislych, ale velmi by mi to pomohlo. So sestrou priatela sme sa dohodli, ze pojdeme na jedno taketo stretnutie tu v RV. Dakujem Vam za podporu, je to pre mna fakt velmi tazke, musim sa aj ja naucit zit inak, ako doteraz a tiez chcem vediet, ake to asi bude s priatelom,ked sa vrati z liecenia. Myslim, ze zmena zivota, ktora nas caka, je velmi velka. To sa snad dozviem aj na tych stretnutiach. S pozdravom

Odpověděl: Jakub Minařík
To jsem rád, že jsem vám pomohl. Jen mě tedy ještě napadlo - že léčba má povícero složek a možná byste měla vy i váš partner vědět, že je rozumné absolvovat všechny. Prostě v zájmu toho, aby se to povedlo - platí, že pokud někdo vydrží v léčbě alespoň 2 měsíce, tak významě stoupá procento, že po léčbě zvládne abstinovat. Totéž se týká doléčování. Chodíš tam prima, nechodíš tam, bereš. Takže ty složky jsou: - detoxifikace (vysazení drogy) a - vlastní odvykací léčba (obyčejně 3-6 měsíců trvající pobyt v léčebně, kde probíhá psychoterapie, ...) - doléčování - tzn. několik dalším měsíců trvající ambulantní péče, která má pomoci závislému udržet dlouhodobou abstinenci. Protože: "Přestat je jedna věc a vydržet druhá." - jak praví klasik: "Přestat kouřit je snadné. Už jsem to udělal 450x." (Mark Twain) No tak držím palce a přeju hodně trpělivosti s přítelelem. :-)