psychedelie
sodík
zdravím sananim, opravdu si myslíte že psychedelie=psychóza? po přečtení těchle stránek z toho mám ten dojem. ne že bych si taky nezažil své psycha ale tohle může napsat jenom opravdový drogový expert v uvozovkách. ne že bych si dělal patent na rozum. nejcennější je asi vlastní zkušenost. jestli si někdo na tripu připadá jako psychotik, tak to asi nebude brát znovu. na nějakých stránkách jsem si přečetl že lsd může probouzet skryté duševní choroby, (!!)-je tohle vůbec možné? mám pocit že zrovna lsd se v 60. letech léčil alkoholismus, schizofreniia jiné neurózy, než to ti, kterým jde o naše blaho zakázali. ještě by mě zajímalo, jestli někdo z vás má nějakou zkušenost s jinou drogou než je chlast a tabák. díky za odpověď!!!

Odpověděl: Jakub Minařík
Váš dotaz mě trochu překvapil. Ty texty (informace o drogách) jsem psal já (tedy většinu) a mám dojem, že jsem se snažil být vyvážený. Dalo to dost práce, čerpal jsem z různých tlustých knih, zdrojů na internetu a také zkušeností vlastních i cizích. To proto, že mám pocit, že by se každý měl možnost kvalifikovaně rozhodnout, zda do toho půjde nebo ne. Texty obsahují jak pozitiva, tak rizika.
Odpovědi v poradně se pokud vím, také snaží být vyvážené.
Že psychedelie=psychóza si nemyslím. Viděl jsem ale spoustu těch u kterých duše, když dostala možnost projevit se, tak se projevila právě takhle. A někdy fakt dost ošklivě. Ono prožít vynikající, dobrou, špatnou nebo hrůznou zkušenost je jedna věc a vidět někoho zdevastovaného toxickou psychozou je věc druhá. Takové věci se ale nevidí na ulicích. S takovým člověkem člověk musí strávit mnoho hodin, aby vůběc pochopil peklo ve kterém žije a ještě více hodin, aby tomu člověku pomohl uvést jeho duši do nějakého přjatelného stavu.
O moudrosti zákazu používání některých látek v medicíně si přesto myslím své. Ať je to ale jak chce, myslím si, že některé věci patří do rukou těch, kteří s nimi dovedou zacházet s ohledem na jejich sílu a moc. Je vcelku lhostejné, jedná-li se o zbraň, auto nebo LSD. Hňup, který zachází s takovými věcmi dříve nebo později napáchá nějakou paseku.
TEDY: Silné halucinogeny nejsou na hraní. Zacházet s nimi by měl někdo, kdo k tomu má kvalifikaci (to znamená, že to umí). A to by mohl být v našich končinách lékař, nebo psycholog který má s podobnými stavy a provázení jimi zkušenosti, v jiných kulturách šaman. Jinak je to stejné, jako když si čerstvý majitel řidičského průkazu půjčí Porsche a vyrazí na dálnici vyzkoušet, jak rychle jezdí.
:-)