pervitin
biba
Asi pred rokom som vám písala a teraz sa chcem zasa poradiť. Myslím, že predtým ste to celok dobre odhadli, aspoň som si to myslela. Teraz už po asi roku zasa prišla dcéra po silvestre pozitívna na pervitin. Testovali sme ju myslím si často a nepravidelne, vždy to bolo v poriadku, aj keď ako ste mi napísali, ten vzťah to iste poznačí. Dohodli sme sa s nou, že ak bude pozitívna pôjde sa liečoť. Vtedy ešte nebola plnoletá. Teraz už je. Dali sme jej podmienku, ak príde pozitívna bud sa pôjde liečiť alebo z domu. Liečiť nesuhlasí, tak sme ju "vyhodili" ale zatiaľ len k sestre, ktorá žije sama s dieťaťom. Neviem, či sme spravili dobre, či nie. Nevieme, čo si máme o tom myslieť, či to naozaj potrebuje a je závislá ked si to zasa po takej dlhej dobe dala? Rada by som poznala váš názor už teraz hoci sme si už skusili dohodnúť stretnutie s odborníčkou.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že setkání s odborníkem je to nejlepší, co můžete v současné situaci udělat - vše v klidu probrat, ideálně i s dcerou (nebo třeba na druhém setkání ji vzít s sebou). Myslím, že je dobré, že jste dodrželi pravidla, která jste nastavili. Otázkou je, jestli nebyla nastavena hned příliš přísně. Ani tak nemyslím, že byste jí ubližovali, ale spíš, že nemáte vlastně už kam dál zajít. Vyhodit dceru z domova je asi jeden z maximálních trestů, co jí můžete udělit. Také nepíšete co na to sestra, jak spolu vycházejí atd. Jestli to pro dceru není nakonec spíš výhra. Napadlo mě, jestli by třeba nepřistoupila na nějakou individuální ambulantní péči odborníka. Docela chápu, že se jí do léčby nechce a možná to po jednom relapsu považuje za zbytečné. Ale to záleží na Vaší dohodě, a tu bude nejlepší udělat právě v přítomnosti třetí, nezávislé osoby. Pokud by Váš kontakt s odborníkem nějak nevyšel, určitě dejte vědět a vymyslíme nějaký jiný.