pro Jakuba Minaříka
Ag
O čem vlastně léčba je? v čem je to víc, než to, že sama chci nebrat? Bojim se tam kam chci zeptat,že by mě mě pak třeba nechtěli. volala sem do Plzně a jsem tam domluvená na konec ledna na pohovor. Do telefonu mi řekli, že beru dlouho. Tak uvidim. S tim dítětem je prtávě potíž, kam sním. a pak ještě se zaměstnáním¨a s obživou. Od prvního abstinuju. Takže tenhle rok je v poho.Posledního sem se překopla a doufám,ale to patří do toho minulýho roku a letos to zvládám.

Odpověděl: Jakub Minařík
Léčba má člověku poskytnout prostor na to, aby se nad sebou zamyslel a něco se sebou udělal. To nejde bez toho, aby se zastavil, opustil ty věci, kterými se běžně zaobírá a plně se soustředil na problém. S tou výhodou, že prostředí léčebny je sice plné řečí o drogách (podobně jako každodenní svět kolem nás) ale není tam tolik drog jako je v běžném světě - nebývají tam dealeři, hospodští, nepěstuje se tam marihuana a výskyt opilých a jinými psychotropními látkami ovlivněných jedinců je tam signifikantně nižší než na většině míst naší republiky. Takže je celkem čas se v bezpečném prostředí věnovat svým problémům. Pak taky má léčba člověku poskytnout mechanismy, které mu pomohou v abstinenci a je v léčbě i čas je nějak zaintegrovat do své duševní výzbroje, nebo výstroje. Psychoterapie, která je součástí léčby zase může pomoci si urovnat ten zmatek, který máme v hlavě, aby nás neobtěžoval a dovolil nám (vám) abstinovat. Taky léčba člověku poskytne podpůrné prostředí pro práci možnost sdílet svůj problém s lidma co mají podobné problémy, nechat lidi, co tam pracujopu aby člověka posunuli někam dál. Je to ho celkem dost. Já bych do toho šel. Tada do tý léčby. Mylím, že když se člověk pokouší sám a nejde to, tak je namístě to zkusit s pomocí druhých. Nebo ne?