K dotazu Niky- a co trava?
Miky
Zaujalo me, co muze zpusobit pernik atd. v interakci s latkami uzivanymi pri anestezii. Z odpovedi jsem pochopila, ze tedy min. 14 dni pred operaci by si clovek nic takovyho nemel dat. Muzete mi, prosim jeste rict, jak je to same s marihuanou? Muze byt THC taky tak nebezpecny? Diky!

Odpověděl: Jakub Minařík
Konopné drogy nemají zdaleka tak dramatické interakce jako pervitin. Kdyby se člověk k celkové anestezii dostavil intoxikovaný, tak by to přece jen nějaké důsledky mít mohlo. Jednak funkce organismu nemusí být úplně stabilní a to může přinést určité komplikace a pak také - člověk je v anastézii v podstatě v bezvědomí, když se pak budí, tak konopí by mohlo přinést nějakou ataku zmatenosti. To by mohlo být dost nepříjemné. Jinak bych doporučoval být čistý déle než 14 dní - nejen kvůli interakcí, ale spíše kvůli vyčerpání organismu - dobře fungující organismus přece jen lépe operaci snese. Takže pokud je plánovaná - ... Pokud samozřejmě člověk spadne ze střechy - tak se nedá nic dělat. Bylo by dobré ale anesteziologovií o drogách říct. Přece jen je to lepší, než jim zůstat na operačním stole. :-)