Výsůedky vyšetření na nikotin
Sváťa
Vážení, dovoluji si Vás požádat o laskavost a pokud budete moci sdělit mi jeké hodnoty metabilitů nikotinu má slabý kuřák, silný kuřák a za kolik dní absence kouření se hodnoty změní - resp. ,když jesm středněsilný kuřák, za jak dlouho budu mít v séru minimální množství antimetabolitů nikotinu. Děkuji Vám za Vaši odpověď

Odpověděl: Pavel Kubů
Není mi známo, ze by nekde existovaly prehledy kolik metabolitu nikotinu ma v tele silny, ci slaby kurak. Sestaveni takove tabulky je vzhledem k individualne velmi ruzne intenzivni inhalaci koure z cigarety u ruznych jedincu velmi problematicke. Teoreticky muze mit vyssi hodnoty nikotinu v krvi kurak, ktery vykouri 10 cigaret denne ale hluboce slukuje kour, nez kurak, ktery sice denne spotrebuje 2 krabicky, ale vetsinu casu ma zapalenou cigaretu mezi prsty ci polozenou na popelniku. Kotinin - metabolit nikotinu, ktery se prokazuje v testech moci - vydrzi v organismu kuraka radove nekolik dni po posledni cigarete.