Zápach a pálení očí
daska
Dobrý den, v našem domě si již delší dobu stěžuje jedna obyvatelka na neidentifikovaný zápach, který proniká do jejího bytu, delší dobu již pozoruje pálení obličeje a očí. Sama jsem asi po 10 minutách v jejím bytě pocítila pálení v obličeji a řezání očí. Máme podezření zda se v bytě pod - navyrábí nějaká droga. Paní i slyší jak se něco mele nebo tluče, pak teče voda a potom vznikne zápach. Nemám žádnou zkušenost s výrobou a aplikací drog, ale ráda bych této obyvatelce pomohla. Byt je pronajímán a majitel tam údajně nic neobvyklého nenašel.Můžete mi poradit. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Já teda taky drogy moc nevyrábím, takže nejsem v tomhle ohledu úplně expert, ale to co popisujete mi na výrobu drog moc nesedí. Spíše bych hledal příčinu jinde. Jeví se mi to i jako celkem pravděpodobná možnost - že původ zápachu je někde v bytě (tak to většinou bývá). A taky proto, že spousta látek se odfiltruje při průchodu stěnou. Rozhodně se odfiltruje na 99% ten smrad. I plyn (ten co se na něm vaří) přestane být cítit, když proleze stěnou. To řezání a pálení by ukazovalo na něco dost toxického, ale na druhé straně - člověk je tvor celkem citlivý a snadno se může stát, že si nachá vsugerovat některé věci od druhých, nebo i sám od sebe. Taky mě napadá, že na zápach stačí vyvvětrat. Každopádně - možná bych se zašel k sousedům dolů zeptat, co že to tam tropí. Za to nic nedáte.