pervitin
verunka
Uz týden odvykám od péčka je mi 16 let a 4,5mesice jsem denně brala.Snažím se přestat a le nejhorší je psychika už si nechci dát,ani si nedám,alew ty myšlenky jask jsem jen mohla me ničí.Včera jsem měla docela velké stihy,ze svého stínu. Bojím se..

Odpověděl: Bára Orlíková
Je skvele, ze se pokousite prestat - ale sama vidite, ze to neni jednoduche. Clovek se kolikrat sam rozhodne, ze uz si neda, a vydrzi to tyden nebo dva nebo i dele, ale pak se casto k drogam zase vraci - nemusi to tak byt, ale to, co prozivate, muze byt natolik silne, ze se to nepodari ustat. To neznamena, ze by clovek mel slabou vuli, jak se to tak s oblibou rika, ale protoze nezvolil tu nejlepsi cestu a/nebo nema dostatek informaci a/nebo nema uplne nejlepsi podminky pro to, aby se mu to podarilo. Myslim, ze je v tehle pripadech lepsi, kdyz byste mela moznost nejake odborne pomoci - nemyslim, ze byste mela jit nekam do lecebny, ale mohla bych vam doporucit nekoho z kolegu, kteri by vam ambulantne mohli poradit a podporit vas. S odbornou pomoci je nadeje na uspech vyrazne vyssi a cesta k abstinenci by vas mohla stat mene usili a zklamavani. Kdybyste mi napsala odkud jste, mohla bych vam dat nejake konkretni kontakty, kam se obratit (mozno i anonymne, pokud byste mela zpocatku nejake obavy). Zatim doporucuji vyhnout se mistum, lidem a cinnostem, ktere jsou pro vas spojene s drogami, aby vas to nesvadelo, udelat si nejaky pevny denni plan, klidne po hodine, naplanujte si nejake uzitecne aktivity, aby vam tam nezbylo moc casu na tyhle utkvele a neprijemne myslenky na drogy a pokud mozno se vyhybejte i uzivani alkoholu (muze vam rozjizdet chute na drogy a odbourat zabrany a nakonec by to mohlo dopadnout tak, ze si po par pivech pujdete dat) i jinych drog (treba marihuany - taky by vam nemusela udelat nejlepe). A napiste zas, jak se dari a kdyz byste mela zajem o nabizene kontakty, napiste, odkud jste. Zatim drzim palce.