pervitin
Mám 16.ti letou sestru. Asi tak rok chodí na různé technopárty, ona sama přiznala, že si párkrát vzala extázi. Její chování se ale začalo dosti měnit, začasla strašně hubnout, padat jí vlasy, je taková odtažitá, úplně prostě jiný člověk, než předtím. Navíc jsou dosti velké proboémy ve škole, má podmínečné vyloužení (a to nikdy, fakt nikdy probém ve škole s ní nebyl, mívala vyznamenání...) Když si s ní chi promluvit, nereaguje a stejně vím, že mi pravdu neříká. Mluvit s ní o tom nemá fakt cenu ) nebere to) Tento týden sjem potkala její kámošku, která mi řekla že se schází s partou děcek, kde je naprosto normální šńupat pervitin, ona taky. Nevíc co dělat, protože, naši to zatím neví, ale vím, že to nějak řešit musíme. Prosím o radu, fakt jsem zoufalá, co dělat v těchto situacích.... Díky. Martina

Odpověděl: Jakub Minařík
Osobně bych tipoval, že sestra pervitin užívá. Podle toho co píšete tak to vypadá dosti pravděpodobně. Na vašem místě bych o tom asi promluvil s rodiči a zašel se někam poradit. Resp. udělal bych to nejspíš naopak. Než se pustíte do nějaké akce, měli byste si ujasnit co a jak. Pokud mohu mít pár rad: 1. Úspěchu lze dosáhnout jen společným postupem. Tam kde rodina začne bojovat - jestli se problém bude radikálně řešit a nebo zamete pod koberec - jeslti dát dítěti pár facek a nebo počkatkat ... Tak tam to obyčejně dopadne zle. 2. Z jedné studie, kterou jsme s kolegou dělali vylezlo, že nejlépe dopadli ti, kde rodina postupovala dvoustupňově: Napřed dítě varovala a byla trpělivá a když se nic nezměnilo, resp. drogy se opět objevili, tak zasáhli se vši tvrdostí (tzn. šoupli dítě do léčebny). 3. Zapomeňte na to, že to zvládnete sami, a nebo že se to nedozví sousedi. Dozví. Nejde s tím nic udělat. Taky nemá cenu čekat, až sestra dodělá školu. Nespíš nedodělá, jestli nepřestane. No, držím palce a kdybyste potřebovala kontakt, napište. :-)