jsem zoufalá
kočička
mám přítele,se kterým už rok bydlím.jedinej problém mezi námi je pervitin.pícháme si.já chci ale ůplně jinej život.nedokážu si představit život bez mé lásky,ale nedokážu si představit ho bez peníku.nevím co dál,ani jak mu pomoct,ale vím,že jestli chci přestat,asi na to budu sama a to nezvládnu

Odpověděl: Bára Orlíková
Tohle je fakt obtizna situace - obavam se, ze na jeji reseni asi tezko bude stacit tenhle kontakt po internetu. Tusite sama, ze nadeje, ze by se vam podarilo ted prestat brat drogy obema, je mala - navic z vaseho dotazu usuzuju, ze jste to pouze vy, kdo uvazuje o nejake zmene. Pokud nebude chtit i on, tak s tim nehnete - sama vite ze sve zkusenosti, ze pokud se vy sama nechcete drog zbavit, nikdo vam s tim nepomuze a neudela to za vas. Taky neni realne, ze by se vam podarilo skutecne abstinovat, pokud budete ve vztahu s pritelem, ktery bere. Takze to neni jednoduche. Docela bych vam doporucila zkonzultovat vase rozhodovani a premysleni o zmene zivotniho stylu, o tom, ze byste chtela prestat a o vasem vztahu, s nekym z odborniku - myslim, ze byste mela pak vice informaci, lepe byste se v situaci orientovala a mohla se lepe rozhodnout, jak postupovat dal. Pokud jste z Prahy, muzete si domluvit konzultaci v Kontaktnim centru SANANIM a situaci probrat (KC SANANIM, Osadni 2, Praha 7, tel 283 872 186). Nebo muzete zajit na motivacni skupinu do Denniho stacionare. Tam probiha jednak ambulantni lecba, ale nabizi i moznosti, jako je prave tato motivacni skupina - kam chodi lidi, kteri maji problem s drogami, rozhoduji se k lecbe a zatim nevi, jak na to (a rada z nich jiste resi i podobne problemy jako vy). Kontakt na Denni stacionar je Janovskeho 26, Praha 7, tel 220 803 130 a skupiny jsou kazde utery a ctvrtek od 10.30 do 12 h (a muzete prijit myslim i bez objednani). Pokud nejste z Prahy, napiste odkud jste a ja vam zkusim doporucit nekoho z kolegu. Na zaver vam chci rict jeste jednu vec, mozna se vam nebude libit - ale zkusila jste nekdy premyslet o tom, co by byl vas vztah bez perniku? Opravdu neni postaveny jen na tom, ze spolecne berete? a muze to skutecne fungovat i bez drog? Zkuste si na to odpovedet. Na neco podobneho stejne nekdy pri svem rozhodovani narazite. Verte, ze vam to nechci ztezovat a drzim vam moc palce.