Nevím jak dál
Mazílek
Už 2 a půl roku dávám pervitin.Je mi 17.A z toho si skoro 2 roky píchám.Nedokážu přestat protože se neustále pohybuju mezi lidmi kteří to taky dělají.ALE JA UŽ TO NECHCI.Co mám dělat?

Odpověděl: Bára Orlíková
Jste v tezke situaci. Rozhodnout se prestat totiz znamena taky rozhodnuti ke zmene zivotniho stylu a prostredi, ve kterem se pohybujete. Neni moc realne, ze by se vam podarilo prestat, pokud se budete stale pohybovat ve spolecnosti lidi, kteri berou. Takze to musite poradne promyslet, co je tou vasi prioritou a jestlize skutecne nechcete brat, jde o to, jak opustit stary okruh lidi a najit novy, kde se nebere. A to myslim jeste navic neni pri tom prestavani jediny z problemu, ktere je nutne nejak vyresit. Tak myslim, ze se nam to asi nepodari zvladnout takhle pres internet - mozna by bylo lepsi, kdyz byste mela moznost to s nekym z odborniku probrat osobne. Nenutim vas k zadne lecbe, jen si myslim, ze domluvit si nejakou ambulantni konzultaci treba v kontaktnim centru nebo podobnem zarizeni - kde byste si mohla o tehle situaci promluvit, nejak se v tom zorientovat, zvazit varianty, co se s tim da delat - by nebylo spatne a lepe by se vam potom rozhodovalo, co dal. Zvazte to. Kdyz mi napisete odkud jste, mohu vam doporucit nekoho z kolegu. Pokud jste z Prahy, muzete se obratit na Kontaktni centrum SANANIM, Osadni 2, Praha 7, tel 283 872 186 a domluvit si konzultaci nebo na Denni stacionar SANANIM, kde probihaji krom ambulantniho lecebneho programu take tzv. motivacni skupiny pro lidi, kteri jsou v podobne situaci jako vy (Janovskeho 26, Praha 7, tel 220 803 130). Zatim drzim palce a nevzdavejte se. Neni duvod proc by se zrovna vam nemelo podarit s tim prestat. :)