Kde se vyrabi...
Dan
Dobry Den! Mam trochu neobvykly dotaz. Zajimalo by me, kde se nejcasteji vyrabi droga extaze, tedy jestli mdma na nasem cernem trhu pochazi ze zahranici, nebo je domaci vyroby..?? A zajimalo by me v jake cenove relaci jsou porizovaci naklady jedne pilulky. Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Konzultovala jsem Vas dotaz s kolegyni z Narodniho monitorovaciho strediska pro drogy a drogove zavislosti CR (maji i zajimavy web, kdybyste mel zajem se podivat, tak je to www.drogy-info.cz) a ta mi potvrdila muj nazor, ze Extaze pochazi predevsim ze zahranicnich zdroju. Tablety (resp. vetsi mnozstvi tablet), ktere byly kriminalisty zachycene v CR, jsou take vetsinou zabavene na hranicich. V CR byl odhalen pouze jeden pokus o vyrobu tablet Extaze, a to nekdy v roce 1999 nebo 2000, kdy byli zadrzeni "podnikatele", kteri chteli zridit v budove rodinneho domku malou "tovarnicku" na vyrobu Extaze. Od te doby neni znam zadny podobny pripad v CR. Uvadi se, ze nejvetsi trh s Extazi je ve Velke Britanii, ale predpoklad je, ze se tablety vyrabi predevsim v Holandsku. Orientacni cena jedne tablety na ceskem cernem trhu je nejcasteji kolem 200, 300 Kc. Nejake dalsi udaje o MDMA najdete na teto strance pod rubrikou Halucinogeny - Extaze / MDMA nebo na www.lf3.cuni.cz/drogy (kde je jednak prehledovy clanek o extazi, testovani tablet na pritomnost nebezpecbych latek i databaze tablet extaze zachycenych v CR). Proc se na to vlastne ptate?