káťa
žádám o radu, muj pritel s kterym jsem pul roku, poziva nitrozilne pervitin jiz nejaky rok. na zacatku vztahu jsem o tom nevedela, ted je to pro me velkou prekazkou, chtela bych mu pomoci a dostat ho z toho! On vsak lecbu(detox) odmita a rasdi ji na posledni nouzove misto.....nevim jak se k nemu chovat ani jak mu pomoct.za vasi radu predem dekuju

Odpověděl: Veronika Třasáková
Dobrý den, z Vašeho dotazu je vidět, že máte starost o Vašeho přítele a že mu chcete pomoci. Musím Vás ale trochu zklamat, že bez jeho rozhodnutí to asi snadno nepůjde. Na prvním místě by mělo být asi rozhodnutí z Vaší strany, jaký vztah vlastně chcete a za jaké hranice jste schopna jít. Zda chcete vztah s drogama, a za jakých podmínek, či bez nich. Zda jste ochotná vztah ukončit, pokud by přítel nechtěl skončit, nebo nejste. Jak si vztah představujete, apod. Na základě tohoto rozhodnutí si s přítelem můžete promluvit a domluvit se na tom, jak by to mělo vypadat. Udělat jasnou dohodu. Je mi jasné, že byste chtěla příteli pomoci nějakým způsobem hned, ale jak jsem již řekla, bez toho, aby chtěl on sám nic nezmůžete a měla byste myslet také na sebe a neobětovat sebe víc, než sama zvládnete. Přeji hodně štěstí a ozvěte se, pokud budete potřebovat.