marihuana, pervitin alkohol, automaty
Sunny
Je mi 28 let a 5 let jsem brala pervitin, byla jsem i v léčebně. Pervitin už rok neberu, ale začla jsem dost pít a hjrát automaty, a občas tráva. Bojím se že do toho zase spadnu. Navštěvovala jsem sdružení jamtana, ale vždy jsem tam po nějakém čase přestala chodit. Bojím se že mě můj terapeut již odmítne. Vždycky se mnou začne nějakou práci a já pak nevím proč bývá to dobrý a když už jsem si jistá že to bude dobrý přestanu tam chodit, a pak dopadnu zas blbě. Takhle to bývá pořád dokola. Připadám si jak blázen. Nechci jiného terapeuta, zcela mi vyhovuje ale už víc jak půl roku jsem tam nebyla, mám strach s odmítnutí, nevím proč vždy ukončím terapii. Nevím co mám dělat a potřebuji pomoct

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslim, ze by asi skutecne bylo nejlepsi se zajit o situaci poradit. Je skvele, ze jste napsala sem a snazite se relapsu predejit, byt se vam uplne nedari udrzet svuj zivotni styl v takove podobe, kde by bylo riziko relapsu nizsi. Sama jiste dobre vite z lecby i z dolecovani, ze alkohol, trava i jakekoli jine aktivity, ktere souvisi se zavislym chovanim (ve vasem pripade automaty) jsou dost rizikove jednak samy o sobe (kdyz se do toho pustite presprilis, muzete si obstarat krom toho, co resite s drogami, take treba zavislost na alkoholu nebo automatech) a jednak je riziko relapsu na puvodni droze mnohonasobne vyssi, nez kdybyste se temhle vecem vyhnula. Predpokladam, ze jste dochazela do brnenskeho dolecovaciho JAMTANA, ktere patri pod sdruzeni Podane ruce. Mohu vas ujistit, ze se tam vratit muzete - volala jsem tam a rekli mi, ze se klient, ktery vypadne z kontaktu, muze (pokud nebere) znovu do programu vratit po 3 mesicich od vypadnuti - u vas je to jeste dele, takze bych v tom nevidela problem. Rozhodne lepsi je resit se svym terapeutem, mozna s pocatecnimi obavami nebo vycitkami, to, proc mate vzdycky po nejake dobe tendenci z kontaktu vypadnout a co za tim je, nez se neozvat a vlitnout znovu do drog. Zavolejte tam a mluvte o tom. Mozna ze nebylo od veci treba na prvni setkani donest tento vas dotaz a moji odpoved - bylo by jasne, o cem potrebujete mluvit. Zkuste to otevrit stejne, jako jste to napsala sem a nebojte se. Pracovala jsem pres tri roky v prazskem dolecovaku a kolegy z Brna vsechny znam. Urcite vas neukousnou. :) Drzim palce a ozvete se jak to dopadlo.