HIV
anonim
Dobry den! Chtela sem se zeptat jestli je mozne ze sem se nakazila virem HIV od kluka ktery je nakazeny uz asi 3 roky kdyz sem se s nim "jen" libala? Mam zanet v dasni a bojim se ze sem se od nej mohla nakazit.... Jestli si mam dojit na testy tak ale nevim kam.....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, teoreticky by to možné bylo. Krví se HIV přenáší a pokud máte zánět dásní, můžete z nich krvácet. Pak by ještě i on musel mít ve stejnou dobu otevřenou ránu v ústech, aby došlo k přenosu. Pravděpodobnost sice velmi malá, ale bohužel přeci jen je. Většinou se uvádí, že líbáním se HIV nepřenáší, výjimkou by mohly být právě případy spojené s krvácejícími dásněmi apod. V každém případě, pro klid duše, bych zašla na testy. Jsou dostupné na každé hygienické stanici, nebo Vás na ně na požádání pošle i praktický lékař nebo gynekolog. Doufejme, že to bude jen formalita, ale přeci jen je lepší být si jistá. Na testy můžete jít už po třech měsících od rizikové události, to by se infekce objevila. Držím tedy palce, ať to dobře dopadne.