poradte mi prosim, mam jiz pul roku pritele, ktery vsak jiz nekolik let poziva pervitin nitrozilne...chtela bych mu z toho svinstva pomoci, aler on lecbu odmita a stavi ji na posledni misto....nedava si kazdy dne, ale chtela bych aby to nedelal vubec. nevim jak mu mohu pomoci a jak se k nemu chovat, nechci ho do toho jeste vice dostat.... za vasi radu predem dekuji, doufam ze pomuzete

Odpověděl: Veronika Třasáková
Dobrý den, z Vašeho dotazu vyplývá, že Vám na příteli opravdu záleží a chcete mu pomoci. Nevím, jak se k tomu staví on, co pro něj drogy znamenají, ale říkáte, že se léčit nechce. Je pravdou, že bez jeho vůle, alespoň minimální, to asi moc nepůjde, ale co můžete udělat hned, je mluvit spolu. Třeba o tom, jak si představujete Váš vztah Vy - to byste více méně měla vědět dopředu - či o tom, co chcete Vy a co zase Váš partner. Zda jste ochotná s ním být i přesto, že by bral dál apod. Po takovém rozhovoru, kde proberete právě ty věci, které Vám "leží v hlavě", Vám bude mnoho věcí jasnějších alespoň v tom, jak pokračovat dál. Také si s partnerem v těchto věcech uděláte jasno, a to by i pro Váš vztah nemuselo být úplně špatné. Vše je samozřejmě na Vás a já Vám každopádně nabízím možnost i dalšího kontaktu s poradnou. Držím palce!