dana
Dakujem za radu asi pojdem navstivit nejakeho psychyatra ohladne tych antidepresiv lebo vazne niekedy to je dost narocne, poistenie tu mam ale obavam sa ze za lieky typu antidepresiva mozno budem musiet platit. Mam este jednu otazku na to ako vela ludi sa dostane so zavislosti od pervitinu ked to brali priblizne 2 roky vkuse. Ako su na tom ludia asi spercentami a este by som rada vedela ako vacsina ludi co brali drogy sa na to lieci. Ako dlho ludia ktory apstinuju neskor este navsetevuju psychologou... Ak mi mozte peradit je lepsie o tom v buducnosti este vypravat s psychologom a vsetko si to znovu pripominat alebo sa skor snazit na to zabudnut a zacat zit novy zivot najst si nieco za cim clovek pojde,co chce dosiahnut. Zacat odznova. Podla vasho nazoru ak by som mohla vediet aky dlhy cas je vhodne o tom este vypravat a ak mozem vediet podla vas aky dlhy cas treba na to kedy clovek prestane mysliet na zivot s drogou a prestane mysliet na to ze by sa k tomu mozno aj rad vratil a dal si drogu znova. Viete je otazne co vlastne chcem, ja isla som sem len koli tomu aby som si odvikla a mam tu aj mnoho inych moznosti, spravim tu maturitu naucim sa jazyk a mozno budem v buducnosti dolezity clovek. Ale vazne este v tejto mojej zivotnej etape by som to dokazala vsetko odhodit a vratit sa k drogam. Niekedy mam problem vyrovnat sa s tym ze vela ludi nevie ani o com hovorim oni iba pocuju ze bral niekto drogy ale nevedia ake tazke je s tym presta. Vela ludi nevie prestat ani s fajcenim a to nehovorim o tvrdych drogach ako je pervitin 100 percentna psychycka zavislost, ktora sa neda vymazat na ktoru sa neda moznodo konca zivota zabudnut. Viete si vlastne vy psyciatry 'sorri neviem ako sa to pise pravopisne' ci psychologovia predstavit aka je to zavislost ? Nemyslite si ze mozno by bol dobry poradca niekto kto drogovou zavislostou sam presiel ? Sorri je to iba otazka ale som nad tym trochu rozmyslala ci by si to drogovo zavisli ludia nezobrali viacej k srdcu od niekoho kto bol na drogach zavisli a presiel si tym a je apstinent ? Inak este nedokazem pochopit jednu vec ako moze byt niekto zavisli na marihuane marihuana je nic oproti pervitynu extaza je nic oproti pervitinu na tom clovek podla mna ani nemoze byt zavisli ani lieky su nic brala som dlhy cas aj lieky na spanie rozneho druhu silne iba na recepty a nepotrebujem to, nechyba mi to, iba ten.......pervitin podla mna najtvrdsia droga pred heroinom a najviac uzivana aspon na Slovenskej republike.

Odpověděl: Jakub Minařík
Některá antidepresiva se jistě budou muset doplácet, ale doplatek je většinou nevelký a odhadem vyjde do 200Kč za měsíc. Pokud jste brala 2 roky, tak záleží ještě na intensitě, pokud převážná většina užívání byla s frekvencí alespoň obdenní, tak se závislost rozvinula celkem jistě. Záleží ještě na její tíži. Ta může být různá, záleží hodně na konkrétní osobě a její odolnosti, ... S procentami je to složité - ale většina lidí přestane brát drogy sama, neb je to omrzí. Jen menší část potřebuje nějakou intervenci, často stačí jen ambulantní rada, nebo léčba a jen relativně málo lidí nastupuje ústavní léčbu, často opakovaně. U velké části z nich má léčba úspěch. Vzhledem k tomu, že jste nějaké poradenství vyhledala a chystáte se něco dělat, máte celkem slušnou šanci. Pokud vyhledáte psychologa, se kterým budete hovořit, doporučoval bych s ním mluvit o všem o čem bude třeba. Nejspíše tak dosáhnete toho, co potřebujete - aby vám pomohl. Pokud toho řeknete jen polovinu, tak vám příliš nepomůže. Resp. Jeho možnosti budou omezené. Pokud to s drogama nějak nezpracujete stejně vás to bude strašit. Je lépe o tom mluvit. Ohledně délky - může to být různě dlouhé, záleží to na vaší potřebě. To ostatní jak jsem na to koukal jsou spíše filozofické otázky. Na spoustu z nich odpověď neexistuje, nebo se jí dozvíte časem. Jen k té představě závislosti o nás - psychiatrů - pokud dost dlouho mluvíte s dost lidma, kteří mají určitý typ obtíží - tak cítíte, jak se ten člověk cítí, poznáte co prožívá a dokážete se do toho vžít. Někdy je to nezbytné, aby jste takovému člověku uměla pomoci. No, mnohdy to vžití není moc zábavné a asi to není pro každého. :-) Stačí?