záchytka
petr
Můžete mi prosím sdělit jaký právní předpis upravuje umístění a držení na protialkoholické záchytné stanici? Kdo rozhoduje o tom, že člověk je způsobilý k pobytu na záchytce. Je možné se nějak bránit proti umístění na záchytku z iniciativy Policie ČR? Děkuji petr

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravim Vas, omlouvam se za znacnou prodlevu v odpovedi, ale konzultovala jsem Vas dotaz s kolegyni pravnickou Mgr. Hanou Gajdosikovou, ktera k tomu uvedla toto: "Existence záchytných stanic vychází ze zákona č. 37/1989 Sb., o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomaniemi. Podrobnosti ohledně příjmu a propouštění na záchytné stanici, dopravy do záchytné stanice a další oprávnění a povinnosti pracovníků záchytné stanice upravuje blíže vyhláška č. 187/1989 Sb., kterou se provádí zákon o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomaniemi. Policie ČR poskytuje záchytné stanici součinnost při dopravování osob, kterou jsou zjevně pod vlivem alkoholu či jiných návykových látek, do záchytné stanici. O pobytu v záchytné stanici rozhoduje službu konající lékař záchytné stanice, kterému takovou osobu policie předá.V zásadě tedy není v tomto smyslu rozhodující, zda byla taková osoba do záchytné stanice přepravena policí či se tam dostala jiným způsobem." Takze doufam, ze jsme Vam poskytli informace, ktere jste potreboval - pokud se k tomu budete chtit jeste neco dozeptat, napiste.