info
Jirka
Dobry den, mam dotaz, muj rocni syn na verejnem miste nalezl injekcni strikacku s jehlou.Nastesti se neporanil, jelikoz mu ji manzelka v zapeti vzala a ruce dukladne nekolikrat umyla.Ale presto se chceme zeptat, jestli synovi nehrozi nejake nebezpeci a pripadne jak dal postupovat. Dekuji, Jirka.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, věřím, že to byla velmi nepříjemná situace a určitě by se to nemělo stávat (k čemuž mě napadá, jestli jste to oznámili policii, aby místo lépe prohledala nebo se spojila s terénními drogovými programy, které by to udělali?). Rozhodně ale bylo dobré, že manželka hned situaci zpozorovala a jestli se syn opravdu neporanill a ruce mu důkladně omyla, nemělo by mu hrozit žádné nebezpečí. Velmi teoreticky by mohla hrozit nákaza žloutenkou typu A, i když opravdu teoreticky. V každém případě, pokud si chcete být úplně jistí, nechte synovi u dětské lékařky udělat tak za měsíc a půl (což je inkubační doba) testy na protilátky na žloutenku typu A. Doufám, že vše bude v pořádku a už se Vám nic podobného nepřihodí.