Pegy
mám kamaráda, který má asi problém s alkoholem. je můj byvalý kolega, ráda bych mu nějak pomohla a nevím, jestli už je to s ním tak špatné, že musí vyhledat odborníky.Je ženatý, je mu 36, má patnáctiletou dceru. Jeho manželka pije příšerně. On pije jenom pivo, ale mě přiznává, že už to sám nezvládá.Poslední rok se mu příliš nedařilo, takže měl"důvod"...Je to chytrý, inteligentní kluk, přiznává i alkoholismus manželky, ta to ale odmítá. Odejít od ní nechce, prý ji má rád, ona o nějakém léčení nechce slyšet, protože není "závislá". Od srpna až do teď pil prý max. 2 piva denně, ale nyní se mu zase zdá, že to nezvládá. Říká, že je schopen o tom mluvit jenom se mnou. Strašně mu záleží na dceři. Ráda bych mu nějak pomohla, ale nevím jak. Já bydlím navíc ve středočeském kraji a on v Bruntále. Jeho nejstarší bratr je těžce propadlý alkoholu, tak prý dopadnout nechce. Respekt má ze svojí starší sestry, ale tam bohužel bydlí ve Františkových Lázních..děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,těžko se posuzuje, kdy by člověk měl vyhledat odbornou pomoc a kdy to "ještě není tak špatné". Njevíc záleží na tom, jak se sám cítí. A jestli má Váš kamarád pocit, že se mu alkohol vymyká z rukou, a že reálně hrozí, že by skončil jako jeho starší bratr, je už asi čas něco s tím začít dělat. Pokud má ve Vás důvěru, můžete mu třeba pomoci tím, že s ním půjdete k nějakému odborníkovi na první kontakt, aby cítil, že má oporu. Podle toho, co píšete by bylo ideální, kdyby chtěla něco změnit i jeho manželka, popřípadě pracovat s celou rodinou. Pokud ale ona na tohle zatím nepřistoupí, je dobré, když vyhledá pomoc alespoň on sám. Je jasné, že Vaše pomoc je omezená vzdáleností, která mezi Vámi je, ale určitě ho můžete podpořit i nadálku a alespoň ho ujistit, že vyhledat odbornou pomoc není slabost ale naopak odvaha! Přeji tedy hodně té odvahy a štěstí jemu i Vám, pokud byste potřebovali nějaké kontakty na zařízení, napište.