extaza
toa
Ahoj. Pred istým časom začala moja priatelka brat extazu na "parties". nikdy predtým nič nebrala, preto to je pre mňa šok. Hovorí že ak si to dá raz za 1, 2 týždne tak je to v pohode... aký je na to váš názor? čo by ste mi odporúčali aby som ju presvedčil nejakou nenásilnou formou že baviť sa dá aj bez toho? Dakujem

Odpověděl: Pavel Kubů
To je pomerne velmi vysoká frekvence konzumace XTC. Kdyby si ji dávala 1-2x za rok, pak by mohla mluvit o tom, ze je to v "pohode". Takto casta konzumace XTC rozhodne v pohode neni, naopak povede zrejme velmi brzy k porucham nalady a ztrate zajmu o cokoliv jineho nez vikendove kalby. Na XTC je zradne to, ze poskozeni nervovych bunek, ke kteremu behem intoxikace dochazi, se projevi ve svem maximu az cca 2-3 dny po vlastni intoxikaci tzv. "low midweek". Konzumenti XTC vsak tyto rozlady a psychickou nepohodu prozivanou typicky v polovine pracovniho tydne nedavaji do souvislosti s vikednovou konzumaci XTC, ale najdou si vzdy jiny duvod proc se prave neciti nejlepe (problemy v praci ve skole atd.). Nejlepe ji presvedcite, praktickou ukazkou, domluvte se (pokud mozno i s dalsimi prateli se kterymi XTC konzumuje), ze dalsi party si date spolecne bez XTC, protoze nejlepsi drogou je hudba ve spojeni s tancem (podrobneji viz http://www.drogmem.cz/html/memy/extasy.htm).