Subutex
LUCY
Dobry den, dva roky beru Subutex, minuly tyden jak byla prerusena jejich dodavka jsem po dvou letech zacala brat heroin, nemohu si totiz v praci dovolit zadne absence. Myslim, ze podobnych pripadu je asi nyni dost. Obavam se, jestli jsem nazahodila dva roky a take mam pocit, ze bych potrebovala chodit na nejake terapie, v praci jsem, ale kazdy den do peti hodin. Zajimalo by me jestli je mozne navstevovat nejake terapie i ve vecernich hodinach?

Odpověděl: Jakub Minařík
Nepanikařte. Ty dva roky jste určitě nezahodila. Přinejmenším jste pořídila dobrou zkušenost, že subutex je sice prima, ale stálo by za to posunout se někam dál. A píšete. Jde jen o to, jak to teď zvládnete. Tam, kde se předepisuje subutex, nebo kde se pracuje s lidma, kteří na subutex někam docházejí kolegové počítají s tím, že klienti, kteří tam docházejí by měli chodit do práce. Protože jinak by to bylo dost na p.. Nejsem si jist, jestli skupiny začínají po 17,00, ale takhle v podvečer to bývá. A existuje také možnost individuálních sezení, pokud to nejde jinak, nebo bývá možné se v zaměstnání dohodnout, že potřebujete chodit dříve vždycky jednou týdně. Vysvětlení se najde nějaké vhodnější (třaba že máte problémy, protože máte konflikty s partnerem, nebo tak něco). Jinak pokud berete subutex 2 roky, měla byste vážit nějakou změnu. Uržitě vám to pomohlo se stabilizovat, ale asi by nebylo špatné, kdybyste přemýšlela o vysazení. Sama jste si všimla, že to není zdaleka bez problémů. Můžete celkem snadno ztratit to, čeho jste dosáhla, stačí, když subutex na pár dní zmízí z lékáren. Je to prostě droga, jako každá jiná. Pokud jste z Prahy, tak vám napíšu kontakty, pokud odjinud, tak napište odkud, něco vám zkusím najít. :-)