obracím se na Vás s prosbou o radu, sama mám dvě téměř dospělé děti, ale starost nám všem dělá dědeček, můj táta. Je v důchodu a v posledních letech je jeho závislost na alkoholu stále horší. Perioda pití je stále častější, po dvou týdnech, kdy pije občas pivo, přijdou dva týdny, kdy nejí a mizí jedna láhev vodky nebo rumu za druhou. O léčení nechce ani slyšet, v období, kdy je mu zle a z alkoholu se dostává, přiznává, že by už neměl pít, naštěstí není agresvní. Bojím se o mamku, už se radila i s lékařem, který taťku zná a léčí dlouhé roky, před léty jí řekl, že tímto stylem se táta nedožije roku 2000, ale k léčbě ho nikdo proti vlastní vůli nedonutí. Poraďte mi prosím, co můžeme udělat, dnes mamka přišla spát k nám, ale sama cítí, že to není řešení, slibů si už vyslechla spoustu.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, tak toto je typ dotazu, co se nečte zrovna snadno. Na jedné straně starší člověk závislý na alkoholu, který není na stará kolena nic ochoten měnit a na druhé jeho strádající a zoufalé okolí, které chce mnohem více než on sám.... Strašně rád bych napsal nějakou "zlatou" radu, ale ona bohužel není.... Napadá mě otázka, co se děje po nenaplněných slibech? Pouze slova někdy neznačí. Mluvit, omlouvat se, slibovat se dá donekonečna. Chápu ale, že nějaké ráznější akce se dělají jen velmi těžko... A i tak je bohužel to hlavní rozhodnutí na Vašem tátovi. A někdy bohužel nezbývá, než se s ním smířit... To Vám ale neřeji, naopak ať vše dobře dopadne. Hezký den