Toxická psychoza
Zuza
Dobrý den, meho bratra vcera odvezli do psych lecebny. V posledni dobe stracel realitu, kazdeho napadal, ze mu chce ublizit, ze ho sleduji, spiknuti atd. Po te zacal byt agresivni i k rodine, slysel hlasy, septal, povidal si pro sebe. Chci se zeptat, jelikoz rodina prosla peklem a mame z neho strach, muzete nam rict jak se tato porucha leci jak dlouho se leci a jestli se mame bat pomsty, kdyz ho propustej z lecebny......proste jak se mame zachovat. Dekuji Zuzana

Odpověděl: Jakub Minařík
Pomsty se myslím bát nemusíte. Vašeho bratra propustí, až bude v pořádku dříve ne. Jinak bratr by se měl asi léčit pro užívání drog, resp. pro možnou závislost. Nevím, jak porucha vznikla, pokud tomu bylo například po jedinné aplikaci drogy, tak je léčba asi zbytečná, ale pokud například bratr delší dobu užíval pervitin, bylo by moudré, kdyby po odeznění toxické psychozy pokračoval v léčbě na oddělení pro léčbu závislostí. Bude asi chtít po odeznění obtíží z léčebny odejít a vy byste na něj měli tlačit, aby to nedělal. Jinak začne znova brát a porucha se rychle vrátí. Jinak toxická psychoza se léčí vysazením drogy a užíváním léků ze skupiny antipsychotik. Alespoň většinou. Stačí? Kdyby byly další dotazy, ptejte se.