těhotenstvi
jana
Dpufám, že jsem vyléčená narkomanka, brala jsem , střídavě heroin, pervitin,marihuanu. Trvalo to let. Nyní by jsem si chtěla založit rodinu a nevím či by dítě bylo zdravé. Jaká by měla být přibližně doba abstinence. Děkuji moc za radu. Mám 27 let.

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud nyní abstinujete a budete abstinovat v prubehu tehotenstvi (vcetne alkoholu, ktery muze zpusobit v tomhle ohledu leckdy vaznejsi potize nez nektere typy drog), nemela by vase drogova minulost dite ohrozit. Nevim, zda jste byla nekde v lecbe ci zda jste se k abstinenci rozhodla sama ani neuvadite, jak dlouho abstinujete. Nevim, zda jste si v prubehu uzivani drog neprivodila nejake zdravotni problemy - jestlize jste lecbou neprosla a nedelali vam nikde testy na HIV a hepatitidy (predevsim hepatitidu C), tak bych se je byt vami nechala udelat. Jak pro svoji jistotu, tak i proto, ze tyto onemocneni se prenasi na dite v prubehu tehotenstvi. Mozna by bylo lepsi, pro vylouceni vsech rizik, si nechat udelat komplexni lekarske vysetreni. Dulezite take je, jak dlouho abstinujete a zda se citite v abstinenci stabilni, jestlize si nejste v tomhle sama sebou jeste uplen jista, doporucila bych tehotenstvi odlozit nez si budete vice jista v kramflecich - nebylo by totiz zrovna vhodne zazit relaps v dobe tehotenstvi. Jinak preji hodne stesti a kdyz byste se chtela na neco dozeptat, tak piste.