Céčko????
liki
Včera jsem se dozvěděla,že kámoš se kterým jsme si občas dávali stejnou buchnou má céčko.A to jsme si takhle dali naposled pár dní před tím,než šel na vyšetření kde mu to zjistili.Myslite,že to teď mám taky?Mám už tak dost poškozený játra kvuli neléčený mononukleose,takže by to asi bylo zlý... A je Céčko hodně vážný?To je uz navzdy,že jo?Museli by se to dozvedet rodice?Teprve mi bude 16, zabili by mě.....

Odpověděl:
Dobrý den, je pravda, že Hepatitda C je poměrně vážná nemoc. Na druhou stranu ale není neléčitelná. Léčba je sice obtížná, ale dá se. Základním předpokladem je ovšem abstinence od drog. Bylo by přeci jen asi zvláštní někoho nákladně léčit, když si dotyčný svá játra stejně dál ničí. Těžko říct, jestli to máte taky nebo ne, rozhodně ale doporučuji zajít si na testy. Inkubační doba žloutenky je 1-5 měsíců, takže když půjdete na testy teď, doporučuji si je rozhodně zopakovat pro jistotu ještě po těch pěti měsících. Do té doby (a i nadále) se snažte vyhnout jakémukoliv půjčování nebo půjčování si nejen injekcí, ale i celého nádobíčka. Pokud byste hep.C skutečně měla, dokážete si představit, že by to rodiče nevěděli? Jestli chcete, napište odkud jste a já Vám můžu poslat kontakty, kam zajít na testy. Jinak by Vám je měl udělat i Váš obvodní lékař. Tak hodně štěstí, ať to dobře dopadne a dávejte na sebe pozor...