Jak dál?
iva
Syn od 17 let kouří marihuanu, postupně zřejmě vyzkoušel i další drogy. S problémy udělal maturitu a po roce, kdy nebyl schopen si najít, případně udržet práci, začal chodit do vyšší školy. Nyní, po měsíci, ji opět opustil, peníze na 14 dní utratil za drogy. Žil s otcem, který se od něj za 14 dní odstěhuje. Chodím s ním do psychiatrické ordinace, (léčí se na depresi), ale bojím se, že nemůže zůstat sám. Je možné ho zařadit do dlouhodobého léčebného programu? Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Možnosti zařazení do programu pro léčbu závislostí závisí na výsledku vyšetření před nástupem. Primárně je důležité, zda se jedná o závislost. Schopnost v takovém programu obstát by nejlépe posoudil psychiatr, ke kterému syn dochází. Ten by také měl doporučit, do jakého typu léčby by měl syn nastoupit. Zda do psychiatrické léčebny, ambulantního programu, nebo do terapeutické komunity. Podle toho co píšete, tak bych nejspíše tipoval možnost 1 či 2. P.s. S tím chováním to snad nebude tak strašné, když syn odmaturoval. :-)