pro MUDr Jakuba Minaříka
Dobry den, nedavno jste nekomu odepisoval na dotaz ohledne subutexu a psal jste, ze po nitrozilni i oralni aplikaci je nastup ucinku stejny.Oralne je to pry neco kolem 20-30min,ale vzdycky kdyz jsem si to dala nitrozilne tak to bylo asi tak do 2 minut.Cim to je? A jeste jeden dotazek: Subutex jsem zacla brat nedavno, abych zahnala chute na pervitin, ktery jsem brala 6let. Diky subutexu jsem uz mesic cista od pika a ani si ho nedavam casto..asi 1x tydne 2mg. Posledne jsem si ale davala 3 dny za sebou, 4mg, 2mg, 2mg a ctvrty den mi bylo strasne zle, zvracela jsem krev, mela bolesti bricha a trvalo to i druhy den,pak jsem sla s pejskem na cvicak a bylo to lepsi..Co to mohlo byt? Jsem nejak nemocna? Dekuji za odpoved..

Odpověděl: Jakub Minařík
No, nástup účinku úplně stejný není. Ale vzhledem k tomu, jak se subutex chová vzhledem k receptorům, tak u injekční aplikace obyčejně chybí takový ten nájezd, jaký bývá u heroinu. Nástup je prostě pomalajší. Zas na druhé straně, klienti tvrdí, že pokud subutex poctivě cucají, tak efekt vydrží déle. Ona v tom velkou roli hraje taky psychika. I v tom nájezdu. Ohledně toho vašeho zvracení - mohlo to bý předávkování. To je u opiátů dost typické a zvracení bývá jedním z příznaků. Vzhledem k tomu, že jako pervitinistka nemáte na opiáty vybudovanou toleranci, tak jste se předávkovat mohla celkem snadno. Ta dávka, kterou jste užila není zrovna malá. Pro jistotu by bylo moudré nechat se vyšetřit. Jinak byste asi měla vědět, že pokud budete brát subutex pravidelně, budete na něm závislá. Je to droga ze stejné skupiny jako heroin. Takže v podstatě přecházíte na opiáty, jako spousta pervitinistů. Zvažte, jestli o to stojíte.