skoncit se zivotem???
Marketa
Nejaky cas jsem brala heroin,ale asi jen pet mesicu zhruba ctyrikrat do tydne.Pak jsem presla na subutex,ktery si davam asi mesic-do zily.Proste jsem nechtela prijit o ty krasny stavy,ale nechtela jsem skoncit jako zavisla na heroinu.. Nakonec na to prisel muj otec se kterym ziju,maminka uz nezije a otec je dost cholericky.. Zbil me a zamkl me doma a nesmim nikam jit. Jak jsem ale vysadila opiaty zacala jsem mit vysoky horecky,prujmy a je mi zle.Nekdy se i dost klepu..Nevim co to je,abstaky se takhle neprojevuji,znam to od mych pratel co jsou zavisli,ty maji vzdycky strasny bolesti.Mozna jen chripka..?..Kdo vi.. Chtela bych si dat subutex,nebo aspon neco po cem by mi nebylo tak strasne,ale jakmile reknu otci aby me pustil,jen schytam dalsi rany.Mysli to dobre,je sam na celou domacnost a pracuje,chapu ho,ale jsem vyrizena,premyslim o sebevrazde,mam zivot rada,ale tohle je na me moc...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, věřím, že Vaše situace musí být hrozně nepříjemná a těžká, ale určitě se najde lepší řešení než vzít si život. Zkuste si o tom s otcem v klidu promluvit, najít alternativu na kterou byste přistoupili oba - napadá mě navštívit společně nějaké zařízení, domluvit si léčbu, ať už substituční (tedy brát Subutex pod lékařským dohledem a omezenou dobu)nebo třeba stacionární nebo pobytovou, kde by jste od začátku abstinovala. To co poisujete - své fyzické stavy - jsou s největší pravděpodobností abstinenční příznaky, které jsou na Subutexu běžné. Proto je lepší abstinovat pod lékařským dohledem, který Vám může předepsat i nějaké léky na zklidnění bolestí a horečky. Určitě by pro Vás bylo lepší jít na detox, pokud by na to otec přistoupil. Zkuste si s ním o tom promluvit, to že Vás zavře doma, není dlouhodobé řešení. Určitě to myslí dobře, možná jen nezná ostatní možnosti, co se dá v takových případech dělat. Zkuste mu je nabídnout a hlavně to nevzdávejte! Kdybyste měla možnost a chuť napsat znovu nebo zatelefonovat na naši poradenskou linku do Káčka (283 872 186) můžeme to probrat detailněji. Přeji hodně sil a odvahy.