co dělat?
eee...
Můj bratr bere drogy, ale nevím přesně jaké(Našli jsme u něho omnadren, marihuanu, toluen - ale vím, že měl pervitin, extázi...). Vždy když se objeví doma, tak je agresivní a mluví nesmyly. Pak zase na několik dní zmizí, přijde se domů asi tak na dva dny se vyspat. Léčit se sám nepůjde. Co s tím? Navíc je vyhozen z úřadu práce, tudíž není pojištěný. Také má spoustu dluhů.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, tak jak to popisujete, to vypadá, že Váš bratr celkem úspěšně zaměstnává celou Vaši rodinu a diktuje si, jak to doma bude. Nepíšete moc podrobností (kolik je mu let, zda s ním mluvíte otevřeně o drogách atd.), ale zdá se, že se vůči němu cítíte dost bezmocní. Nebylo by možné dát mu nějaká jasná pravidla, za kterých bude moci bydlet doma a využívat všechny výhody domácnosti? Například chtít po něm určitou spoluzodpovědnost za její chod a pokud jí nebude dodržovat, odebrat mu nějaká privilegia, jako třeba praní, jídlo doma atd. Třeba to má doma prostě moc jednoduché a nemá proč by vlastně něco na svém životním stylu měnil (?). Ale to se opravdu těžko posuzuje z tak malého množství informací. Zkuste kdyžtak napsat víc, např. co už jste zkusili, nebo můžete zavolat na poradenskou linku na tel. 283 872 186. Přeji v každém případě hodně trpělivosti.