Rivotril
vodry
Dobrý den. Trpím asi těžkou depresí a panickou úzkostí. Přibližně 3 roky užívám Rivotril 2 mg. Ovšem v posledním půl roce se můj stav hodně zhoršil. Mám nesmírný strach, nebaví mně žít a hlavně nemůžu dobře pracovat. Po té, co nepomohl Efektin ER 150, změnila mi lékařka léčbu tak, že beru Seroxat 30 mg, Atarax. S tím, abych snížil dávky Rivotrilu. Atarax beru měsíc, ale deprese jsou silnější. Atarax mi nezabírá vůbec. Například dnes, abych mohl jít do práce a pracovat jsem snědl 7 2mg Rivotrilů. Dostane mně to do stavu "normálního" člověka. Nic zázračného, ale alespoň se nebojím. Potřeboval bych rychlou radu (pomoc) co udělat. Jestli je nějaký ekvivalent Rivotrilu, který bych mohl nějakou dobu užívat tak, abych třeba po čase mohl užít Rivotril v normální dávce 2mg denně a dostalo mně to do "pohody" Prosím o pokud možno rychlou odpověď. A jestli to bude jen trochu možné, tak na můj e-mail. P.S. Nejsem feťák, mám strach ze závislosti, ale pokud mě něco může dát dohromady, tak, že alespoň trochu z toho života budu mít, nebráním se ničemu. Bohužel - hospitalizace nepřipadá v úvahu P.S. 2 - je mi 26 let :-(((

Odpověděl: Jakub Minařík
Já vás asi bohužel zklamu. Moc vám poradit neumím. To jednak proto, že váš případ je pro poradenství po internetu moc složitý, pak taky proto, že i když jsem psychiatr, tak se zabývám dost specifickým oborem. Změna medikace a úvahy o tom, co by zabrat mohlo, by měly zůstat v rukou lékaře, který vás léčí a dobře zná. Já sice mohu mít lecjaký nápad, pravděpodobně ale nebude moc dobrý. Lékař, který dobře zná váš stav bude v tomhle případě určitě lepší. Mohu vám ale přece jen něco poradit: Tak třeba to, že i když se vám podaří najít náhradu za Rivotril abyste jej mohl vysadit, tak když jej začnete znova užívat, tak velmi rychle ztratí opět účinnost. Alespoň je to velmi pravděpodobné. Pak taky to, že tu náhradu se vyplatí hledat, protože při tomhle tempu po Rivotrilu brzy začnete mít problémy s pamětí a pozorností. Pak taky - píšete o lécích, ale nepíšete, jestli probíhá i nějaká psychoterapie. Měla by. Může dosti výrazně zvýšit pravděpodobnost, že léčba bude úspěšná. No, kdybyste měl potřebu se mnou o tom dál komunikovat, napište. :-)