Péče o závislé
Škola
Máme ve škole 14 letou dívku závislou na alkoholu, nikotinu a marihuaně. Zkusila i tvrdší drogy. Potřebovali bychom kontakt na odvykací střediska pro děti do 15 let s možností hospitalizace. Jsme z pardubického kraje. Děkujeme

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, s hospitalizací nezletilých do 15 let je to poměrně složité. Běžně se hospitalizují na dětském oddělení psychiatrických léčeben. Málokde pro ně totiž mají zvláštní oddělení. V některých okresech existují také ambulantní nebo pobytové programy, specializované na léčbu mladistvých. Takové jsem v pardubickém kraji nenašla. To ale neznamená, že tam neexistuje, proto bych Vás raději odkázala na buď na Centrum péče o drogově závislé v nemocnici v Pardubicích (tel. 466 016 622) nebo na Kontaktní centrum tamtéž (tel.466 335 054). Tam budou mít jistě větší přehled o možnostech ve vašem okolí. jen jsem z Vašeho dotazu nepochopila, zda dívka chce na léčení dobrovolně, nebo je to přání jejích rodičů či jiných zákonných zástupců. Pokud jde totiž o nedobrovolnou léčbu, nebývá moc úspěšná a možná by v takovém případě stálo za to zvážit nejdříve jiné alternativy. S tím Vám kdyžtak na uvedených číslech také rádi poradí, nebo můžete kdykoli znovu napsat.