Honza
Kam mám jít, když jdem přesvědčil svého bratra aby se pokusil skoncovat s drogama. Jaká je dobrá léčebna, o finance nemám problém. Prosím poraďte mně.

Odpověděl: Bára Orlíková
Na takovy strucny dotaz neni uplne jednoducha odpoved. Vzhledem k tomu, ze nevim, z jake oblasti je vas bratr, kolik mu je, jake drogy bere a jak dlouho, jaky je jeho zdravotni stav a socialni zazemi, tak vam tezko muzu doporucit nejake konkretni zarizeni. Zalezi taky na tom, jaky typ lecby by si predstavoval on. Existuji i formy ambulantni, ale vy asi spis mate na mysli rezidencni, pobytovou lecbu. Moznosti jsou takove - bud lecba v psychiatricke lecebne zamerene na lecbu zavilosti nebo terapeuticka komunita. Jaky je v tom rozdil a co tyto typy lecby obnasi najdete napr. na techto strankach pod rubrikou Pomoc a lecba / Lecebne programy. Napada me take, ze by bylo asi nejlepsi se obratit na kontaktni centrum (informace o tom, co je kontaktni centrum a jake nabizi sluzby najdete taky pod Pomoc a lecba, ale v kolonce Streetwork, K-centra) ve vasem regionu a zkonzultovat s nekym z odborniku, jaky typ lecby by byl pro vaseho bratra nejlepsi (kontakt na k-centrum ve vasi obalsti muzete najit na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa prvni pomoci). Pripadne se muzeme pokusit neco vymyslet takhle pres internet, ale k tomu bych potrebovala vic informace o situaci vaseho bratra - takze kdyztak znovu napiste. BTW - ohledne financi nebude problem, lecba v psychiatricke lecebne se neplati (je pres pojistovnu) a lecba v komunitach obvykle take ne (a pokud ano, jedna se radove max o nekolik tisic mesicne).