pro Báru Orlíkovou
Dobrý den, díky za odpověď na předchozí dotaz. Ještě by mě zajímalo, jak je to se statistikou mladistvých drog. závislých (co do snižování se věku braní drog, tak počtu mladistvých kteří užívají drogy). Míním tím jen závislé, ne expirimentárory apod. Dále nemám stále nějak konkrétní představu o možnostech soc.práce. Zajímal by mě to obecně, ne jen práce s mladistvými.Myslím tím prevence a jak se uskutečňuje apod. Možná je to vyčerpávající dota a tak popř. prosím o odkaz kde bych tyto informace mohla najít. Moc děkuji a přeji hezký den Míša

Odpověděl: Bára Orlíková
K tem statistikam doporucuji podivat se na stranky Narodniho monitorovaciho strediska pro drogy a drogove zavilosti CR www.drogy-info.cz. Jednak tam najdete vysledky nekterych studii, napr. ESPAD (Evropska skolni studie o alkoholu a jinych drogach) za 2003, taktez Vyrocni zpravu o stavu ve vecech drog v CR (kterou vydava Narodni monitorovaci stredisko a podava v ni souhrnne informace za celu republiku) za rok 2002, za 2003 se pripravuje k vydani. Pripadne tam najdete i dalsi veci, ktere by vas mohly zajimat. Ohledne te socialni prace - stale uplne nevim, co by vas vlastne zajimalo. Socialni prace v drogove problematice je nesmirne siroky pojem - patri do toho spoustu ruznych forem prace s klienty - mozna by nebylo od veci procist literaturu z oblasti socialni prace (napr. Socialni prace na ulici: Streetwork nebo Socialni prace a prevence kriminality, Prace s rizikovou mladezi, Metody a rizeni socialni prace). A pokud se jedna o socialni praci v ramci protidrogove prevence, tak jedna z forem je namatkou treba provoz nizkoprahovych klubu pro mladez, nejen prace s detmi ve skolach a pod. Vice najdete treba na serveru www.odrogach.cz (zamerenem na primarni prevenci) nebo na strankach prazske organizace Prev-Centrum, ktera se venuje krome jineho i preventivnim aktivitam www.prevcentrum.cz. Taky existuji stranky casopisu Socialni prace http://socprace.webpark.cz/ nebo stranky Profensi komory socialnich pracovniku http://www.osf.cz/socialniprace/.