kokain
bambi
Dekuji za neuplnou odpoved... Protože stale hledam informace ke svemu dotazu, jeste jednou ho zopakuji :): Jde mi o kombinaci kokainu a antidepresiv (lexaurin, popr. s alkoholem a s GHB). Jde o to, ze jedna latka (kokain) "zrychluje" a druha (alkohol, lexaurin, GHB) uspi, kdyz clovek po nekolika hodinach potrebuje nutne usnout. Chtela bych vedet konkretne, proc a na jake organy je to nebezpecne a jake to muze mit dlouhodobe dusledky. (rekneme pri uzivani 2-3x do mesice v davkach cca 0,25gkokainu a 1,2prasky na utlumeni..) Z podobneho duvodu lide take berou pervitin a pote rohypnol (stilnox), ktery ucinky pervitinu okamzite prebije a clovek usne, ac by jinak byl vzhuru treba jeste celou noc.... Protoze jde o latky s protichudnym ucinkem, zajimaji mne pripadna rizika. DIKY

Odpověděl: Pavel Kubů
Není zač, bohužel neumím odpovědět úplnou odpovění na neúplnou otázku navíc s podstatnou nepřesností;) Lexaurin se sice v některých případech podává jako pomocné léčivo u depresivních pacientů, nejedná se ale o antidepresivum, nýbrž o anxiolytikum (lék proti úzkosti-působí přes jiný receptorový systém než antidepresiva, tudíž má i značně odlišné účinky). Kombinace několika drog zvyšuje toxickou zátěž jater a ledvin, která při popisované frekvenci už může být v horizontu jednoho roku dost podstatná (předpokládám, že alkohol konzumujete ještě častěji než kokain v kombinaci s Lexaurinem). Kombinace Lexaurinu s GHB může vést k závažnému útlumu činnosti centrálního nervového systému, což může mít za následek až vznik bezvědomí a s ním souvisejících problémlů, popsaných již posledně. Stejně tak alkohol zvyšuje tlumivý účinek Lexaurinu, o kombinaci alkoholu s GHB jsem také psal podrobně minule. To, že pravidelná konzumace kokainu sebou nese závažné riziko vzniku závislosti asi víte, možná Vám však uniká, že i pravidelná konzumace alkoholu či Lexaurinu vede k závislosti. Jinými slovy - pravidelným kombinováním těchto látek riskujete nejen vznik závislosti na kokainu, ale i na ostatních drogách a jejich vzájemných kombinacích. Kombinovaná závislost je pochopitelně podstatně hůře léčitelná než závislost na jedné droze. Ohledně dalších možných rizik připojuji citaci z příbalového letáku Lexaurinu, ke které ještě dodám, že pravděpodobnost vzniku všech popisovaných nežádoucích účinků se podstatně zvyšuje jak kombinací s alkoholem tak kokainem: "může se vyskytnout lehká únava, ospalost a závratě. Vzácně se může vyskytnout bolest hlavy, točení hlavy, zmatenost, svalová slabost, ataxie (porucha hybnosti), porucha chování a soustředění, porucha řeči, ztráta paměti, nesouvislá mluva, snížení libida, reakce z přecitlivělosti projevující se např. vyrážkou. Stejně jako u ostatních benzodiazepinů se může výjimečně vyskytnout paradoxní (protismyslná) reakce. Jestliže se objeví vzrušenost, zvyšující se svalové napětí, poruchy spánku nebo halucinace, léčba musí být přerušena". Upozornění: "Lexaurin ovlivňuje schopnosti řídit motorová vozidla nebo obsluhovat stroje. Při užívání tohoto přípravku nesmíte řídit motorová vozidla ani vykonávat další činnosti vyžadující zvýšenou pozornost, schopnost soustředění a koordinaci pohybů.Po dobu užívání přípravku se nesmí pít alkoholické nápoje."