Derealizace
Trysk představ
Dobrý den. Chtěl bych se zeptatr na jednu věc. Při vysokých dávkách psilocybinu mám častěji pocit derealizace než u LSD. Nevíte prosím Vás, zda se tento pocit vyskytuje obecně ve větším měřítku u psilocybinu, nebo je to jen má zkušenost? Děkuji Vám, přeji krásné a příjemné dny.

Odpověděl: Pavel Kubů
Vlastně jste si už sám odpověděl v textu otázky. Píšete, že stavy derealizace se u Vás objevují častěji po vysokých dávkách psylocibinu. Prožitky derealizace typicky provázejí intoxikace vysokými dávkami hlaucinogenů, je v podstatě jedno, zda se jedná o vysokou dávku LSD, psylocibionu či jiného halucinogenu, to, co rozhoduje, je požitá dávka. To, že podobné prožitky ve Vašem případě neprovází intoxikaci LSD bude zřejmě důsledkem toho, že jej nekonzumujete v tak vysokých dávkách jako psylocibin, který se navíc velmi obtížně dávkuje vzhledem k velmi variabilnímu obsyhu účinné látky v jednotlivých houbičkách i nasbíraných na stejném místě. Každopádně prožitky derealizace mohou být někdy i velmi nepříjemné a vést ke rozvoji toxické psychozy. Riziko jejího vzniku roste úměrně výši požité dávky halucinogenu.