Nejsem si jistá
Lenka
Já jsem ze Slovenska a proto se pokusím psát česky. Mám 22 let a zde je múj problém. Mám bratra, kterej má 17 let a podle mně má vážný problémy s drogama, už jsem u něho našla modrou tabletku, extázi ale i trávu a taky chodí dost na diskotéky kde dost pije. Sám sa ničí, slibuje mně, že extáze není jeho a trávu nekouří ale já mu prostě neveřím. Mám to říct našim, nebo co mám dělat? Prosím odpovězte mi. Nevím najít slovenskou on-line poradnu tak skouším vaši. Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den Lenko, chápu, že máte o bratra obavy. Možná experimentuje s drogama a tvrdí Vám, že nejsou jeho. Ptáte se, jestli to máte říct rodičům. Zkuste si předtím představit, jak by rodiče reagovali, co by na to řekli, zda by to Vašemu bratrovi (a také jim) nějak prospělo,... Mám na mysli, abyste nejdřív porozmýšlela, jaký by to mělo mít učinek a jestli je pravděpodobné, že ho dosáhnete. Neřeknu Vám, jestli je to lepší tak nebo tak, to záleží na konkrétních lidech a konkrétní situaci a tu já přesně neznám. Rozhodnutí je na Vás. A jak můžete bratrovi pomoct? Pokud skutečně drogy bere, záleží na něm, jestli je brát chce. Pokud ano, bohužel ho asi moc věcí nepřesvědčí, aby to nedělal. Vy pro něj můžete udělat to, že mu dáte najevo, že pokud by měl nějaký problém, může přijít za Vámi a že mu s tím pomůžete, že ho neodsoudíte. Něco jiného je odsuzovat drogy a něco jiného je odsoudit člověka... Tak hodně štěstí, síly a trpělivosti. Držte se...