pro Janu Justinovou
SALY
Dekuji Vam za odpoved,ale toto jsem uz take zkusila.Chodila jsem na vsechny mozne sezeni atp.,jednou jsem i byla na detoxu,ale ta chut a to peklo pri ni je mnohem silnejsi.A je to pak pro me tezky i v praci,kdyz mi zacne byt kvuli chutim spatne.Napadlo me na cas prejit na heroin a pak se lecit subutexem.Nebo je nejaka substitucni lecba zavislosti na pervitinu?Vubec nevim jak to resit,ale takle zit nemuzu a vubec to neprechazi.Cim dyl vydrzim cista,tim je to pak horsi a horsi...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že Váš nápad se Subutexem opravdu není úplně šťastný. Subutex se dává při závislosti na opiátech proto, aby se jím vyřešily fyzické abstinenční příznaky. Rozhodně ale nepomáhá při chutích, což je Váš případ. A heroinem byste si opravdu moc nepomohla! Na pervitinu nevzniká v podstatě fyzická závislost a právě proto není za něj ani žádná substituce, typu Subutex. Proto Vám asi nezbyde nic jiného než se poprat rovnou s těmi chutěmi. Je vidět, že už jste zkusila ledaco, i skupiny a tak, ale možná to chce spíš vydržet. Je jasné, že to není lehké, ale zkoušela jste vyloženě doléčovací program, v době, kdy už se Vám daří nějakou chvíli abstinovat? Tam máte možnost řešit víc jak předcházet relapsu, co dělat, když máte chutě na drogy, jak se zabavit atd. Už se tolik neřeší, jak přestat brát. Co si o tom myslíte?