stačí detox?
sára
Můj rozjíždějící se kamarád nakonec přistoupil na hospitalizaci na detoxu. Myslí si, že mu to bude stačit a dál to zvládne ambulantně. Moc tomu nevěřím, ale moc toho o závislostech a jejich léčbě nevím. Přistoupil by ještě maximálně na léčbu v Nechanicích - kde se už léčil, ale jen na krátkodobou (3 týdny). Existuje vůbec něco takového?

Odpověděl:
Dobrý den, určitě existují lidé, kteří zvládnou bez větších problémů abstinovat po detoxu s nějakou ambulantní profesionální následnou pomocí. Záleží na tom, co Váš kamarád bere, jak dlouho bere, v jaké je situaci, apod. Co se týče třítýdenní léčby, mám dojem, že tomu léčebny úplně přístupné nejsou. Nejkratší doba léčby je asi v PL Lnáře - 6 týdnů prodloužená detoxifikace nebo v PL Plzeň - 7 týdnů. (Konkrétně v Nechanicích je léčba koncipována na 3 - 4 měsíce.) Nevím, jestli Vám to takhle stačí. Kdyžtak se ještě ozvěte nebo můžete i zavolat na naší poradenskou linku 283 872 186. Hezký den.