marihuana a psychika
martin
Dobrý den,chtěl bych se zeptat jestli po dlouhodobém (2 roky) užívání marihuany můžu mít nějaké psychycké potíže?V poslední době když "hulim" , tak mam stíhy (strach ze smrti,z lidi).Předem děkuji za odpověd.

Odpověděl: Pavel Kubů
Canabinoidy (účiné látky v konopí) typicky zvyšují v člověku pocity úzkosti, které z počátku bývají překryty euforickým účinkem THC. Po delší době konzumace konopí se však běžně vytváří tolerance k tzv. vysmátosti a do popředí se během intoxikace dostává úzkost. Asi Vám nezbude nic jiného než konzumaci konopí výrazně omezit, či ještě lépe s ní přestat úplně. Pravda, i k úzkostným prožitkům časem vzniká tolerance, ale také může dojít k dalšímu zhoršení Vaší psychiky, eventuálně úzkosté prožitky během intoxikace mohou vyvolat či přispět k rozvoji toxické psychozy, která pak může vést až k hospitalizaci v psychiatrické léčebně.