marihuana
peta
Přítel je kuřákem marihuany a s tím vznikají naše problémy. Prodělali jsme období, kdy dokáže kouřit i několik dní v kuse (týden), mám obavy, aby nespadl i do něčeho horšího. S tím vznikají problémy v práci, s penězi, v partnerství. Snažím se ho přimět, aby toho nechal a užíval si života, normálním způsobem. On tvrdí, že to zvládne, ale už teď, tak po měsíční pauze to opět padá kam nemá. Kouří několikrát do týdne a já si už nevím rady. Můžete mi poradit jak mu pomoci? Co dělat, jak se zachovat, když mě opět zklame, jsem taky jenom člověk a neustálé zklamání už nezvládám.

Odpověděl:
Dobrý den, píšete, že Váš přítel je kuřákem marihuany, a že to způsobuje problémy ve Vašem vztahu i v jeho životě. Chápu, že Vám to vadí a že o něj máte i strach. Z Vašeho dopisu mi ale není úplně jasné, zda jemu tahle situace také vadí. Ptáte se, jak mu pomoct. Záleží na tom, zda tu pomoc chce nebo ne. Pokud ano a "pouze" nezvládá nekouřit, můžete mu navrhnout, že se může obrátit na nějakou odbornou pomoc (např. i přes drogovouporadnu.cz nebo i na naši poradenskou linku: 283 872 186). Pokud mu ale jeho konzumace marihuany vyhovuje, možná Vás zklamu, ale asi s tím moc nenaděláte. Je na Vás, jestli pak budete schopna a ochotna mu to tolerovat či ne. Stejně jako Vy máte možnost se rozhodnout, může se i on rozhodnout, co je pro něho důležitější. Rozumím Vám, že nechcete být zklamávána. Kolikrát se ale necháte zklamat než si sama řeknete "dost"? To je jen na Vás. Záleží na Vás kolik mu ještě dáte šancí... Každopádně Vám držím palce, protože vím, že to není jednoduché. Držte se...