Dobry den je mi 20 let a mam takovy problem a nevim komu se sverit a rodicu se sverit nechci protoze nechci aby jsem je tim zatezoval! Uz asi 8 mesicu vnimam realitu trochu jinac jako kdybych byl trosku zhuleny a nekdy mam pocity uzkosti a neprijemny pocit! ze zacatku to bylo horsi ale muzu rict ze je to ted lepsi a uz jsem si troch na to zvykl! Nekdy treba 3 dni nemam zadny problemi stim ale to ze vydim jinac je nonstop. a pak se to objevi kdyz mam nejaky problem ze nemam zajem o nic a uzkost. Ale kdyz se na neco soustredim tak na to zapomenu nebo kdyz jsem s kamarady! Jenom kdyz jsem sam tak si na to zase vspomenu! Chtel bych dodat ze to zacalo tim kdyz jsem jednou rano unaveni sel do restaurace se najest a podival jsem se jednomu kamaradovi do oci a od te doby se ta realita zmenila! Parkrat jsem zkusil marihuanu a mel jsem zni blbej pocit priblizne stejni jako vnimam ted ale ted to neni tak silne jak kdyz jsem kouril marihuanu!A taky jsem se prestehoval do jine krajny a zacal jsem pracovat tak to by mohlo taky stim mozna neco soviset! Fakt nevim! a taky jsem parkrat pred rokem mel Flash back aj kdyz jsem nekouril! Ale ted uz 1 rok nekourim marihuanu! Nejdrive jsem si mislel ze mam schyzofreniji protoze muj bratranec ji mel nebo ma nevim a on mi popisoval jeho stavy hur! Ze ho nekdo pronasledoval a kreslil obrazky na stenu no trochu psycho. A taky kouril marihuanu ale on ji koril hodne ja jsem ji zkusil maximalne tak 15 krat a jednou jsem omdlel kdyz jsem koril hodne pak jsem prestal stim! Jinac normalne chodim do prace a bavi me to a do spolecnosti taky a nikdo si niceho nevsiml! Jo a hraju fotbal ve kterem jsem dos dobry takze jsem nestratil zajem o sporty jak se pise u Schizofrenie! Tak to je vse co jsem chtel napsat dekuji predem za odpoved! Naschledanou

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že se nemusíte bát. Člověk se někdy cítí divně. Jestli jste se přestěhoval, tak to s tím může souviset. Je to docela zátěž. Marihuana může psychotickou poruchu samozřejmě také vyprovokovat. Ta schizofrenie v blízkém příbuzenstvu je ale přece jen varující. Kdyby se to zhoršovalo, nebo by vás to hodně obtěžovalo, bylo by asi moudré navštívit psychiatra. Nemusí se jednat o nic vážného, ale je lépe mít jistotu. Někdy takové obtíže spraví nějaké léky, jindy stačí upravit životní režim. To ostatně můžete i sám. Pravidelně spěte, alkohol a jiné drogy užívejteš s mírou, zkuste více odpočívat. Uvidíte, jestli to pomůže. :-)