odvykani
Daja
Dobrý den, muj kamarad ma problemy s heroinem. Jeho poslední rozhodnutí bylo, ze s tim skoncuje, a tak se nechal zamknout doma a uz na nej prisly abstinencni priznaky. Vim, ze asi sam nema sanci se s tim poprat. Chtela bych se jen zeptat, jestli se muze pres abstinencni priznaky dostat sam a co bych mu mohla nejlepe poradit, aby se mu nejak ulevil - krome navstevy odbornika, a jestli je vubec schopen to prezit a ustat, nebo by mel volat zachranku.

Odpověděl: Jakub Minařík
Abstinenční příznaky se dají ustát. Rozhodně. Teda, pokud se to nezkomplikuje. Lékem je příiměřená aktivita (může třeba luxovat, vytírat, prát prádlo, ...), Dostatek tekutin, trocha jídla, nějaké vitaminy. 3 den je vrchol, po týdnu je člověku dobře. Teda, pokud se to nezkomplikuje. Pokud by došlo k nějakým problémům - tak volat záchranku. Jet koupit heroin je blbý nápad. A kamarád by měl vědět, že pokud začne abstinovat, klesne mu tolerance. Když si dá dávku, kterou užil před tím, než abstinovat začal, může se předávkovat a umřít. P.s. Ještě jedna věc. Když se člověk vyabstinuje, nemá vyhráno. Často se stává, že člověk zrelapsuje (dá si znova) a ... Možná by teda měl přece jen někam zajít. :-) Kdyby bylo potřeba, ozvěte se.