Relaps - pervitin
sára
Mám kamaráda, který si 10let každodenně píchal pervitin. Minulý rok byl na léčení v Nechanicích (9měsíců). Po návratu onemocněl psychózou, ale vydržel abstinovat dalších šest měsíců. Od června si 2x koupil dávku, ale neaplikoval si ji nitrožilně. Tento týden si dal tři dny za sebou a do žíly. Třetí den zbytek perníku vyhodil. Mám o něj strach a nevím přesně jak mu pomoci. Tvrdí, že to má pod kontrolou a braní jednou za měsíc není závislost. Jak se k němu mám chovat? Pochopit ho a nechat to na něm, vycouvat nebo trvat na přeléčení? Děkuji za radu.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, samozřejmě Vám nemohu mluvit do toho, jak se rozhodnout. To mi nepřísluší. Mohu Vám však napsat pár postřehů k této situaci. Pokud kamarád bere i přes to, že měl psychotické problémy (dost velké riziko..), přešel k rizikovější nitrožilní aplikaci, snižuje frekvenci mezi užíváním (od června jsem napočítal 5 dávek, tak jaké jednou měsíčně.....) tak kontrolu ztrácí. Naopak se začíná rozjíždět. Zkuste mu doporučit, ať to stopne dokud je čas, později to bude mnohem těžší. Každopádně jeho "kontrolované" braní bych nechápal a neschvaloval....Pokud Vás cokoli napadne, napište. Hezký den