Jak poznám, že kamarádka bere drogy?
Mandy
Dobrý den, mám obavy, že moje kamarádka (23 let) bere drogy. Rok byla v USA, kde pracovala, vrátila se před týdnem a od té doby je "divná". Na ulici se složila naprosto bez důvodu. Omdlévala, měla mžitky před očima, necítila nohy a ruce. Musela tam chvilku posedět a napít se. Vyzvídala jsem od ní a zjistila, že se jí to stává asi tak 4x týdně (poslední dobou je to častější a častější). K doktorovi zásadně odmítá jít, což je ten nejhlavnější důvod, proč jí podezírám z braní drog, já bych v takové situaci pádila k doktorovi hned. Ještě chci poznamenat, že kamarádka k drogám nikdy daleko neměla. Marihuana a Extáze na párty k ní vždy neodmyslitelně patřily.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, čtyřikrát týdně omdlévat není z lékařského hlediska vůbec OK. Je to dost vážné a může za tím být hodně věcí. A jednou z nich mohou být i drogy. Každopádně ať je to cokoli, pokud budete moci, natlačte ji k návštěvě lékaře. I kdyby drogy brala... jde o zdraví a život, tak vše by mělo jít stranou. A jak zjistit braní? Mohu Vám říci, že je sice hodně stop, které mohou nasvědčovat, pokud ale kamarádka bude chtít, tak je zahladí. Nejlepší je se napřímo zeptat. Pokud Vás k tomu cokoli napadá, napište. Hezký den