kam s tatou
Vera
Nevim uz kudy kam, muj tata /65/je alkoholik, pije cely svuj zivot jen pivo ne tvrdy alkohol, ale tvrdil, ze pomoc nepotrebuje, ze zavisly neni.Prodelal pred 10 lety mozkovou prihodu/castecna demence/ a od te doby se stav jen zhorsuje.Nasi ziji oddelene 20let.Mama se stara jeste o starou babicku s Alzhaimer.nemoci.K zivotu tatovi staci jen piti piva a sam o sebe neni jiz schopen se postarat a to ani zakladni hygienu.Protoze si zpusobil ruzne urazy, naposled popaleniny 3 st. na rukou, je v soucasne dobe hospit. na soc.luzku v Podboranech.Nevim co snim dal?nikdo mi neporadi.Tamni socialni pracovnice navrhla sice domov duchodcu, ale on utika i v teto nemocnici za jedinym cilem-PIVO, staci mu jen 2 nebo 3, ale dochazi pak k inkontinenci kterou ai ani neuvedomuje.Nevim zda existuje nejake uzavrene zarizeni kam bych tatu mohla umistit, kde by neutikal za pivem.Prosim poradte mi, jsem zoufala a tatu mam rada a chci se o nej postarat.Nemuze uz zit sam a me by utekl z bytu, jak se stavalo v minulosti. Dekuji moc.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, tak toto je jeden z těch dotazů které se nečtou úplně snadno. Je mi jasné, že Vám na otci záleží, tlačíte do něj horem dolem, hledáte všelijaká řešení a jemu je to celkem jedno a nadále se před Vašima očima postupně ubíjí.... Možná by v této situaci stálo za zvážení, promluvit přímo s lékařem. Pokud se jedná o život ohrožující stav, je možná hospitalizace i přes jeho nesouhlas. Také bych doporučil konzultovat záležitost s AT poradnou. Určitě ve Vašem okolí nějaká bude. Probrat užívání antabusu apod. Snad něco z toho zabere. Hezký den