Popers
popers
Dobry den. Uz viac krat som dostal ponuku pouzit popers pri sexe pre prehlbenie zazitkov pocas sexu. Nikdy som drogy nebral a preto som sa zacal o tuto temu zaujimat. Na nete som sa docital, ze sa to povazuje za velmi jemnu drogu a v pripade nepravidelneho pouzivania aj malo navikovu. Zaroven som cital aj varovania, ze to moze ohrozovat zdravie v urcitych pripadoch. Ja viem, ze Vasi cielom je uplne odhovarat od drog, no napriek tomu sa chcem opytat: Moze popers sposobovat vacsiu rozkos pri sexe? Jej pouzitie je nebezpecne? Ak to skusim raz, hrozi mi riziko navviku? Je nieco podobne ako popers, co by malo podobne ucinky, ale je to legalne dostupne v obchodoch? Dakujem za odpoved.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, poppers je označení pro celou skupinu látek, které jsou běžně dostupné v sexshopech. Jedná se o lahvičky, jejichž obsah se přímo z nich inhaluje v okamžiku orgasmu nebo jeho těsné blízkosti - pro zvýšení a prodloužení sex. požitku. Jejich účinek je velmi krátký - cca. 1 - 2 minuty. Popisované účinky jsou euforie, sexuální touha, malátnost, omámenost, bolesti hlavy... Způsobují také uvolnění hladkého svalsta bohatého na krev (konečník, vagína). Proto byly a jsou oblíbené v homosexuální komunitě. Jejich užívání s sebou také nese určitá rizika. Některé studie poukazují na oslabení imunitního systému (i několik dní po). Vzhledem k tomu, že způsobují prudké snížení krevního tlaku a zvýšení tep. frekvence, je nebezpečné kombinovat je se stimulanty. Kombinace s Viagrou může ohrozit život. Nebezpečné jsou rovněž pro lidi po mozkové příhodě a s cévními problémy. Častější užívání poškozuje nos a plíce.... Tato rizika jsou mnohem větší než možnost návyku. Informace tedy máte a je na Vás jak se rozhodnete. Hezký den.