hasis
Misa
Je mi 25 a memu priteli 30.Jsme spolu rok.Pritel pouziva pravidelne 1-3krat tydne joity z hasisu.Vi, ze mi to vadi a netoleruju to, takze kouri tajne a i v praci. Jeho nazor je ze to neni silna droga,neni zavisly a ostatni kouri vic.Napr.jezdi do prace na kole a po praci je unaveny,takze na zpatecni cestu si da jointa z hasise,slabeho,aby necitil unavu a dojel domu. Chtela bych vas poprosit o radu jaky mam mit postoj a jak se chovat v pripade, ze vim, ze zrovna pozil hasis a jaka je sance, ze jednou s tim prestane? Jake jsou zdravotni a psychicke rizika, pokud drogu bere uz 3 roky? predtim pozivat jointy z maryhuany,asi 5 let. Dekuju

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je těžké Vám odpovědět, jaký máte zaujmout k něčemu postoj - to opravdu závisí jen na Vás. A myslím, že už jste ho zaujala, podle toho co píšete - vypadá to, že se Vám přítelovy zvyky okolo hašiše zrovna moc nelíbí. Určitě by to měl jasně vědět, což už se asi stalo, když kouří tajně. Teď je spíš na Vás, jak moc Vám to vadí. Asi by bylo dobré určit si v sobě nějakou hranici, kterou jste schopna tolerovat. měl by o ní vědět i on, i o tom, co se stane, když ji překročí. Vím, že je to těžké, ale máte oba na vybranou, co je pro Vás důležité a nakolik jste schopni a ochotni ustoupit tomu druhému. Co se týče rizik, jsou hodně individuální. Váš partner sice kouří THC už dlouhou dobu (ať už marihuanu nebo hašiš), ale na druhou stranu ne v příliš velké frekvenci. Mohlo by to mít následky na krátkodobou paměť (taky nemusí), samozřejmě to zatěžuje plíce, jako každé kouření, jinak by snad nic podstatnějšího nemělo hrozit, alespoň to nebývá běžné. Po psychické stránce se občas po delší době kouření objevuje apatie, nezájem o cokoli, otupělost. To ale spíše u náruživějších kuřáků. Jak vidíte, hlavním problémem tedy asi bude spíš to, jak se dohodnete mezi sebou, tak abyste byli oba spokojeni. Držím tedy palce a pokud budete chtít nebo potřebovat, určitě znovu napište.